1-3 dagar leverans
|
Fri frakt på ordrar över 1.000:—
|
Fyllt med leksaker
0:-
Varukorg
Summa

Fri frakt på ordrar över 1.000:—

  • Leksaker
    Tillbaka

    Kategorier

  • Ålder
    Tillbaka

Köpvillkor

Allmänt 

Leksaker.se säljer barn- och babyprodukter via internet till privatpersoner i Sverige. 

Beställning lagd hos Leksaker.se innebär att kunden samtidigt accepterar våra försäljningsvillkor. Samtliga priser på Leksaker.se är inkluderade moms. Vi utför endast leveranser inom Sverige. För att kunna handla hos oss på Leksaker.se så behöver du vara minst 18 år. De produkter som vi säljer innehåller svensk manual eller bruksanvisning när så produkterna kräver detta. Eventuell fraktkostnad tillkommer vid beställning överstigande 1000kr om paketet inte kan levereras som postpaket eller varubrev. Leksaker.se förbehåller sig rätten att när som helst ändra priset på våra produkter. 

Beställning 

Efter lagd beställning kommer en beställningsbekräftelse skickas per mejl till angiven e-mailadress. Det är därav viktigt att du säkerställer att du angett en korrekt e-postadress för att kunna ta del av leveransinformation, förseningar mm. Skulle en beställd artikel vara leveransförsenad eller saknas kan du kontakta oss för vidare information och få hjälp med eventuell delleverans eller utbyte av vara mot annan. 

Om din beställda order överstiger 1000kr så erbjuder Leksaker.se fri frakt. Detta innebär att beställningar överstigande 1000kr inte kommer att debiteras någon fraktkostnad om paketet kan levereras som varubrev eller postpaket. Om ett paket behöver levereras på pall så kan eventuell fraktkostnad att komma tas ut av kunden oavsett om beställningen överstiger 1000kr. 

Leksaker.se säljer endast produkter till privatpersoner.  

Betalningsvillkor 

Leksaker.se har överlämnat hela betalningsprocessen till Klarna och ditt köp skickas därav vidare till en säker betalningssida som hanteras av Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden. När du i kassan ska checka ut så kan du göra detta med följande betalningsmedel, faktura, delbetalning, direktbetalning eller kortbetalning. Mer om alternativen finner du nedan. 

Kortbetalning 

Du kan välja säker betalning med följande betalkort, Visa, Mastercard/Eurocard eller American Express. I kassan skickas du vidare till en säker betalningssida som hanterar ditt kortköp.  

Betalning med Klarna

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Fakturabetalning via Klarna kan göras med 30 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Din faktura får du via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. För att kunna ta del av fakturabetalning så behöver din order skickas till din folkbokföringsadress samt att du behöver ange korrekta och fullständiga personuppgifter.  

Vid försenad betalning tillkommer en påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt Klarnas villkor. Om betalning uteblir helt kommer ärendet att lämnas över till Klarnas inkassobolag Segoria vilket kommer leda till inkassoavgifter och vidare tillkommande kostnader för utebliven betalning.  

För att läsa mer och Klarnas villkor vid Fakturabetalning, Klicka här 

Delbetalning via Klarna är möjligt enligt följande villkor. Läs mer om dessa här 

Klarna Direktbetalning gör du enkelt i kassan med ditt mobila Bank-ID. Pengarna kommer att belastas ditt konto 1-2 dagar efter att vi skickat dina beställda varor. För att aktivera tjänsten behöver du logga in hos Klarna och registrera ett konto.  

Frakt, Leverans & Ångerrätt 

Hos Leksaker.se får du fri frakt vid order överstigande 1000kr, förutsatt att varorna kan skickas som varubrev eller som postpaket.  

Leveranstid 

Efter att varan har lämnat vårt lager så övergår leveransansvaret till fraktbolaget som ska leverera din order inom utsatt tid. Beräknad leveranstid skickas efter att din order har lagts. Leveranstiden kan variera beroende på vilket fraktsätt som används. Efter lagd beställning så kan det hända att varorna inte finns på lager vilket kan komma att försena leverans av dina varor. Vi kommer att kontakta dig som kund om du vill ha alla artiklar levererade samtidigt eller om du vill ha delleverans av de artiklar som finns på lagret vid beställningstillfället. Detta kan innebära att leveranstiden blir längre än vad som är normalt för din order. 

Efter att din order har skickats så kommer du att få en leveransbekräftelse med ett kollinummer samt en spårningslänk till din e-mailadress för att du ska kunna spåra din leverans.  

Leveransadress och kunduppgifter 

Du som kund ansvarar för att lämnade person- och leveransuppgifter är korrekta. Har du som kund uppgett felaktig leveransinformation vid betalning ansvarar inte Leksaker.se för eventuella kostnader som tillkommer vid ändring av leveransadress. Du som kund kommer att debiteras tillkommande kostnader vid ändringar av namn eller leveransadress. Kunden ansvarar alltid för att ange korrekt leveransinformation i samband med beställning. Uppgivande av felaktig adress- och kundinformation kommer leda till att din leverans inte kan aviseras av fraktbolaget och detta kommer leda till att paketet returneras till Leksaker.se och du som kund kommer att debiteras denna kostnad.  

Transportskada 

Om din vara skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig så är det vi som är ansvariga. Om din vara har en transportskada vid mottagandet så behöver du anmäla detta till oss omgående. Detta för att vi ska kunna reklamera transportskadan till vår transportör inom 1-3 dagar efter leverans. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador. Därför är det viktigt att du som kund packar upp och kontrollerar att dina beställda produkter är felfria så snart som möjligt efter att dessa levererats till dig som kund. Vid synliga transportskador kan du anmäla detta direkt till chauffören eller ombudet vid mottagande. 

Leveransförsening 

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad om din leverans inte kan levereras inom överenskommen tid. 

Ej uthämtat paket eller utlöst order 

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig som kund kostnaderna för den hantering som uppstår i de fall du inte hämtat ut ditt paket i tid (expeditionsavgifter, returfrakt samt övriga hanteringskostnader som kan tillkomma). Med anledning av detta kommer vi att ta ut en avgift om 299kr per paket som ej har hämtats ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 7-14 dagar innan det returneras till oss. 

Ångerrätt  

Du som kund har alltid rätt att returnera varan inom 14 dagar efter det att du eller ditt ombud mottagit leveransen enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. 

Dock gäller inte denna ångerrätt för varor som har brutits och som därmed inte kan återlämnas eller returneras på grund av hälso- eller hygienskäl. Är du osäker på vad som gäller för din beställning? Vänligen kontakta kundservice innan du bryter förpackningen. 

Öppet köp & Produktgaranti 

60 dagars öppet köp vid obruten förpackning 

När du som kund handlat på Leksaker.se har du rätt att returnera en oöppnad produkt inom 60 dagar och få produktkostnaden tillbaka. Öppet köp gäller endast under förutsättning att varan är oöppnad och förpackningen är oskadd. I de fall produkten saknar ytteremballage så måste alla märkningar, klistermärken och etiketter finnas kvar för att returen ska vara giltig. I de fall produkterna levereras med plombering så behöver denna vara intakt och obruten för att en giltig retur ska kunna godkännas. 

Returhantering 

För att returnera en produkt behöver du som kund kontakta vår kundtjänst via mail, kundtjanst@leksaker.se. I samband med kontakt uppge ditt ordernummer samt vilka artiklar det är du vill returnera. Efter att vi mottagit ditt mejl kommer vi kontakta dig och skicka ut en returetikett till dig som du behöver skriva ut och klistra på paketet. Paketet lämnas in på valfri DHL-servicepoint. Efter att vi mottagit ditt paket och kontrollerat och godkänt returen kommer en återbetalning göras till dig genom Klarna med avdrag för returkostnaden för frakten. 

Returfraktkostnad 

Returfrakt vid öppet köp bekostas av kunden. Efter att du som kund registrerat din order enligt instruktionerna i ”Returhantering” får du en streckkod samt fraktsedel via mejl. Denna visar du upp hos ditt ombud vid återlämning. Vid stora paket som levererats med pall kontaktar du vår kundservice kundtjanst@leksaker.se för att beställa returfrakt. 

Fraktkostnader vid returer 

Små- och medelstora paket: Returkostnad 69kr 

Stora paket (överstigande 20 kg volymvikt): 159kr 

Pall: Enligt offert som erhålls av vår kundtjänst 

Byte av vara 

Om du vill byta vara till en annan så ska du returnera den befintliga produkten enligt instruktionerna vid ”Returhantering” samt lägger en ny beställning på den produkten du önskar. När vi fått tillbaka din retur och hanterat denna så får du tillbaka dina pengar med avdrag för överenskommen fraktkostnad. Om du vid ditt köp använt en rabattkod, mängdrabatt eller liknande så behöver du kontakta kundservice för att kunna få ersättning så att du kan lägga en ny order. 

Reklamation 

Vid köp hos Leksaker.se har du alltid 1 års garanti på alla dina produkter samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller fabrikationsfel. Fabrikationsfel är fel som uppstått under tillverkning och som skiljer varan från en likartad vara utan tillverkningsfel. När det handlar om solblekta produkter, missfärgade produkter eller rost och punkteringar går dessa endast att reklamera inom skälig tid från det att varan levererades.  

Vid en reklamation ska du kontakta kundtjanst@leksaker.se  med en utförlig beskrivning av felet samt bild eller alternativt film för att styrka felet som beskrivits.  

Gällande fel eller reklamationer som uppstått genom slitage eller brist på underhåll och service så gäller ej reklamationsrätten. 

Om du fått en produkt levererad som inte är komplett, utan att det saknas delar så ska du omgående kontakta Leksaker.se för att vi ska kunna åtgärda detta och skicka ut de delar som saknas.  

Reklamationsrätten gäller inte om du som kund själv orsakat skadan eller underlåtit att meddela Leksaker.se i sådan tid att vi kunnat avhjälpa felet. Vid avsaknad av varor vid leverans så ska reklamation göras inom 5 dagar från att leveransen mottogs.  

Om du fått reklamationen godkänd av oss så står Leksaker.se för alla returkostnader i samband med att du returnerar försändelsen.  

I de fall ett produktfel behöver undersökas ytterligare för att avgöra om felet är ett tillverkningsfel eller inte så kommer vi att kontakta dig som kund. Eventuellt kan vi behöva få varan återsänd till oss för vidare kontroll. Kan vi konstatera att det föreligger ett tillverkningsfel på produkten så kommer vi åtgärda detta utan kostnad för kunden. En ersättningsvara kommer då att sändas till kundens beställningsadress om inget annat överenskommits. Om tillverkningsfel inte kan påvisas så kommer du som kund få artikeln i retur och få betala fraktkostnad i samband med detta.  

Om du fått en retursedel och frakthandlingar via kundtjänst så är dessa giltiga i 30 dagar. Du kommer som kund erhålla frakthandlingarna digitalt via e-post. Om frakthandlingen hinner förfalla innan du hunnit posta paketet så kommer inte Leksaker.se längre ombesörja kostnaderna för returfrakten och du som kund behöver då boka och betala för returfrakten hos valfri speditör. 

Tvist 

Eventuella klagomål eller synpunkter avseende de produkter och tjänster som tillhandahålls av Leksaker.se bör meddelas vår kundtjänst per mejl till kundtjanst@leksaker.se alternativt via telefon 010-204 40 52 omgående. 

Vid en eventuell tvist kan du som kund vända dig till din lokala konsumentvägledare eller till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via https://www.arn.se/konsument/,  08 508 860 00 eller arn@arn.se Vi följer alltid ARN´s rekommendationer.  

Du som kund har även möjlighet att gå vidare med ditt klagomål till EU:s plattform för onlinetvistlösning, ODR-plattformen, här erbjuds konsumenter inom EU möjlighet att få hjälp att lösa tvister om klagomål gällande produkter köpta online utan att involvera domstol. Du kan hitta vidare information här.  

Kampanjpriser & Erbjudanden 

Eventuella kampanjpriser och erbjudanden gäller endast köp som utförts under den tid då kampanjen eller erbjudandet gäller. Ett kampanjpris eller erbjudande kan inte kombineras med andra rabattkoder eller andra erbjudanden. 

Personuppgifter 

I samband med din beställning eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Information som du lämnar om dig i samband med köp eller registrering används av Leksaker.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. För att få veta mer om vår integritetspolicy kan du läsa mera här

Leksaker.se förbehåller sig rätten att annullera en order eller beställning i de fall den innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar.

Force majeure 

Om vårt fullgörande av våra åtaganden enligt dessa villkor eller ingångna avtal väsentligen försvåras eller förhindras på grund av omständigheter som vi inte kan råda över och som vi inte skäligen kan ha förutsett, ska detta befria oss från fullgörande av våra förpliktelser, samt skadestånd och andra påföljder (s.k. force majeure). Sådana oförutsebara händelser kan vara krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, samt andra fördyrande omständigheter och händelser utanför vår kontroll. 

Copyright 

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, loggor, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara tillhör Leksaker.se eller deras leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar. 

Fel 

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i informationen på sajten och förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Leksaker.se reserverar sig för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder kan skilja sig något ifrån verkligheten och att viss produktinformation inte är slutgiltig. Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, felaktiga tekniska specifikationer samt för slutförsäljning eller uppenbara prisfel. Vi förbehåller oss rätten att korrigera och annullera felaktiga ordrar. 

Kontakt 

Aros Toys AB
Organisationsnummer: 559334-6850
Hällagatan 14, 721 34 Västerås 
kundtjanst@leksaker.se